Første gang i Danmark

Aftenkursus i Vejle onsdag d.12. april med Wayne Topping
Lær hvordan du bruger akupressur til at afhjælpe fysisk ubehag og smerte

Kursusbeskrivelse: Mange af os bruger akupressur, fordi vi ved, at det virker.
Hvis man f. eks har iskias, og der er elleve mulige behandlingspunkter, hvordan kan
man så vide, hvordan man finder ud af, hvilke punkter, der kan hjælpe? Skal man kun arbejde med punktet på venstre side, eller på højre side eller begge sider?
På dette mini kursus vil man lære simple, men meget effektive muskeltest procedurer, der kan ”besvare” disse spørgsmål. Der vil være fokus på iskias problemer, allergier, smerter/ubehag i maveregionen og lændeproblemer, specielt smerter i den nederste del af lænden.  Problematikker, som vi kan afhjælpe, efterhånden som vi mestrer denne meget nyttige metode.

Kursusmateriale: Til dette nye kursus har Wayne Topping udarbejdet et meget fint kompendium på 28 sider med en grundig introduktion til kurset og baggrundsstof om muskeltesten. Teknikkerne til de 4 områder, vi kommer til at arbejde med på kurset, er beskrevet på en meget fin måde, og der er illustrationer og oversigtsplancher, som gør det let og overskueligt at arbejde videre med materialet efter kurset. Materialet vil blive oversat til dansk

Forudsætninger for at deltage: At man har lært at muskelteste på et hvilket som helst kursus
Varighed: 3 timer
Kursuspris 500 kr.
Materiale på dansk 100 kr.
Tilmelding og nærmere oplysninger hos Edel Hovgaard
kinesiologiskolen@vindinggaard.dk

Kursus i: Hvordan man overkommer modgang

Wayne har tidligere undervist i dette kursus i Vejle, men da han har foretaget nogle opdateringer af kurset, har jeg bedt ham om at komme tilbage igen med dette meget spændende og givende kursus.

Waynes teori er, at den allervigtigste faktor for, om man bliver syg eller forbliver rask, er vores personlighed. Her spiller personlighedstræk som hårdførhed, resiliens, og den immunkompetente personlighed en stor rolle

Kurset fokuserer på, hvilke personlighedsmønstre, der kan svække immunsystemet og stressberedskabet, og hvad der skal til for at styrke vores mulighed for at håndtere stress og forbedre vores helbred.
Kurset kommer med mulige svar på følgende spørgsmål:

Er der en sammenhæng mellem personlighedstype og evnen til at håndtere stress?

Kan vores personlighedsmønstre være afgørende for, om vi forbliver raske eller måske ender med at udvikle en sygdom?

Hvilke karaktertræk forbedrer vores hårdførhed og vores evne til at vinde over modgang?

Hvordan kan man vende forhindringer til muligheder?

Hvad er hemmeligheden ved overlevere?

Det er blot nogle af temaerne. Kurset giver mange muligheder for at finde nye metoder til at forbedre helbredet, styrke personlig udvikling og blive bedre til at håndtere stress. Samtidig får man mange effektive procedurer til arbejdet med klienter.

Hvis du repeterer kurset, får du 50 % rabat.

Forudsætning for at deltage: KA & Stress I
Tidspunkt 13.-14. april, kurset er på 16 timer
Pris 2000 kr.
Materiale på dansk 150 kr.
Tilmelding og nærmere oplysninger hos Edel Hovgaard
kinesiologiskolen@vindinggaard.dk

Tilmelding til kurserne gerne snarest og senest 1. marts

Præsentation af Wayne Topping

Mød en af de helt store eksperter inden for kinesiologien, den verdensberømte grundlægger af Wellness Kinesiologien, Wayne Topping i påsken.

Wayne Topping kommer fra New Zealand og var oprindeligt professor i geologi. Mens han i 70’erne underviste i geologi på universiteter i Californien, stødte han for første gang på kinesiologien og tog sit første kursus i kropsafbalancering i 1976. Det skulle blive begyndelsen på en ny karriere.

I de følgende år tog han flere kurser i kinesiologi, anatomi og fysiologi, kost & ernæring og andre holistiske kurser. Wayne blev så optaget af den alternative medicin, at han besluttede sig for at opgive sit professorat og startede i 1980 sin professionelle kinesiologi karriere.

Wayne blev instruktør i kropsafbalancering, biokinesiologi og EduK (Indlæringskinesiologi), og i 1984 startede han sit eget internationale institut og udviklede senere Wellness Kinesiologien. Han er forfatter til mere end 10 bøger og et antal undervisningsmanualer, som er udarbejdet på en meget pædagogisk måde. Alle Waynes kurser og kursusmaterialer er baseret på meget grundig og omfattende research, og der er altid udførlige kildeangivelser.

Wayne afholdt flere kurser i København i 80’erne, hvor han bragte de nye kinesiologigrene til Danmark. Wayne præsenterede sit første kursus i Stressfrigørelse i efteråret 1985. Hele holdet blev forundret, da Wayne gennem en afbalancering fik en stor brun plet i én af deltagernes ellers meget blå øjne til at forsvinde. Med stor præcision testede Wayne sig frem til kernen af problemet ud fra kursusmaterialet, så vi blev alle forundret over materialets fortræffelighed og ikke mindst de muligheder, der nu var tilgængelige for os alle som behandlere.

Wayne har holdt kurser over hele verden og givet præsentationer på alle de store kinesiologikonferencer. Han forsker og udvikler stadigvæk nye områder og kommer nu tilbage til Danmark for igen at undervise i sit nyeste kursus.

Kurserne tæller 100 % som opdateringskurser
Læs mere på: www.kinesiologiskole-vejle.dk.

Besøg Waynes hjemmeside på: www.wellnesskinesiology.com, hvor du kan læse mere om Wayne og hans undervisningskoncepter.