Nyhedsbrev december 21.

Kære alle.

Sender jer en lille opdatering på det snart forgangne år.

Stor var min glæde, da det igen blev muligt at afholde kurser sidst på foråret i år. For mig havde det været en meget, meget lang periode med et liv uden kurser, og jeg savnede rigtig meget at se mine kursister og få lov til at undervise igen. Det lykkedes heldigvis sidst på foråret og resten af 21 at afholde alle kurserne, efter jeg havde revideret kursusplanen adskillige gange. Kurserne blev i år afholdt hjemme hos mig, og det bliver de også i fremtiden med hold på max 8, og det har fungeret meget fint.

Den største begivenhed i dette år har været, at det endelig blev muligt at få Wayne Topping til at undervise Jarles og mine KA-instruktører i nogle af de videregående kurser, som han har udviklet, og hvor der nu blev en mulighed for at uddanne dem til instruktører i de pågældende kurser.  Det var en plan, som jeg begyndte at arbejde henimod allerede i 2019, og endelig her i juni kunne vi realisere første del af planen med kurserne i Forløsning af fastlåste følelser (her er der nu 10 nye instruktører) og i At arbejde med følelser, hvor 6 også har bestået eksamen i dette kursus hos Wayne. Da det ikke har været muligt for Wayne Topping at rejse ud af England, har alle kurserne været afholdt på Zoom hjemme hos mig, og det har fungeret meget fint.

I august fortsatte kursusrækken med At skabe mening i dit liv, og i november fulgte kurserne i At overkomme modgang og et kursus i Energicentre. Der venter stadigvæk et par eksaminer forude, som vi ikke har sat dato på endnu, og der vil også være nye tiltag med flere kurser for KA instruktørerne til næste år.

Med hensyn til mine kurser er planen lagt for det kommende år:

Der er Stress I 14.-15. januar, nok et af de mest almennyttige kurser, jeg underviser i. Her indgår der teori om stress, man lærer at afbalancere organreflekser og chakra med følelser, og der er mange andre spændende ting at lære på dette kursus, som jeg mener er et ”must”.

Den sidste weekend i januar har jeg kurset i At overkomme modgang, som i høj grad er et kursus, der fokuserer på personlig udvikling og på, hvordan man kan arbejde med kursusmaterialet både på sig selv og andre. Der er teori om personlig hårdførhed, hvad der er karakteristisk for overlevere og meget andet spændende stof.

I marts følger kurset i Forløsning af fastlåste følelser og kurset i test af kosttilskud. Her er der også et aftenkursus i Brug af akupressur til at lindre fysisk ubehag!

I maj og juni er der to weekendkurser i Indlæringskinesiologi, som i mange år har været lidt af mit hjertebarn. Her får I den model, som jeg har udviklet i forhold til at hjælpe børn og voksne, som er udfordret med indlæring og motorik. Den model har givet store positive forandringer hos deltagerne i mine projekter med systemet i min studievejledning på gymnasiet, forsøg sat op i andre skolesammenhænge, ordklasser på VUC og i mine en-til-en afbalanceringer.

I kan læse meget mere om kurserne på min hjemmeside www.kinesiologi-vejle.dk.

Det er meget glædeligt for mig, at der snart er optaget på mit forårshold i KA.

Husk det er vigtigt at melde sig til et kursus i god tid, for at sikre sig at få en plads på holdet. Det er blevet ekstra vigtigt nu, hvor der max er 8 på et hold. Ønsker jer alle en glædelig jul og et rigtig godt nytår, hvor jeg håber på at se mange af jer igen.

Kærlig hilsen Edel