Nyhedsbrev maj 17

Det har været et meget begivenhedsrigt forår, hvor Jarle og jeg har gjort os mange tanker om fremtiden, og om hvordan vi kunne bringe nogle af vores erfaringer videre i foreningen. Vi besluttede os for først på året, at vi kunne ønske at uddanne nye instruktører i Kropsafbalancering, og det fik vi udarbejdet som et forslag til instruktørmødet d. 17. marts. Vores forslag blev modtaget med stor velvilje fra alle sider, og vi fik grønt lys fra instruktørgruppen til at gå videre med denne plan. I kan læse mere om det i vores artikel: Oplæg til instruktør uddannelse i KA.

Jarle fortsætter med at udvikle Esoterisk Kinesiologi, som han afholder kurser i i Hobro. Han har behandlinger flere steder i landet og fortsætter med at undervise i andre kinesiologikurser udover dem, han afholder på Kinesiologiskolen i Vejle.

Den store nyhed for mig har i år været Wayne Toppings aftenkursus: Hvordan man kan bruge akupressur til at afhjælpe fysisk ubehag og smerte, og et kursus på to dage i: Hvordan man overkommer modgang. Begge kurser blev afholdt i Vejle i påsken.

Aftenkurset var fint besøgt med mere end 50 deltager, og Wayne Topping ledede os med sikker hånd igennem de fokusområder, han har udviklet i dette kursus. Vi fik procedurer til iskias problemer, allergier, smerter/ubehag i maveregionen og lændeproblemer, specielt smerter i den nederste del af lænden. Wayne lavede som sædvanligt nogle meget fine demonstrationer, og gruppen arbejdede på livet løs med alle de nye teknikker.

De næste to dage underviste Wayne i kurset: Hvordan man overkommer modgang. Dette kursus var i meget høj grad fokuseret på personligt udbytte samtidig med, at vi fik en guldgrube af baggrundsstof, som klæder os på til at arbejde med klienter. Der er teknikker på mange forskellige niveauer og 11 øvelser, som er integreret i baggrundsstoffet. De 1l øvelser rummer alle et stort potentiale for personlig udvikling, og de er helt sikkert også noget, vi kan bruge i vores daglige arbejde med klienter, både i klinikken og til deres hjemmeprogram.

I det hele taget var det en meget positiv oplevelse at have Wayne Topping tilbage i Vejle. Han er en meget dygtig underviser, og undervisningsmaterialet er meget struktureret og overskueligt. Hans demonstrationer er altid meget pædagogiske, og gang på gang oplever man, at der er meget stor effekt af afbalanceringerne, - et tydeligt bevis på, at Wayne er en mester i det materiale, han har udviklet. Ikke mindst er han et meget sympatisk og vidende menneske, og selv om han er en af de største udviklere af kurser inden for stressområdet og biokinesiologien, har han bevaret begge ben på jorden og er meget ydmyg omkring al sin kunnen.

Jeg vil arbejde videre på at få Wayne tilbage med andre kurser til næste år, og jeg laver nye aftaler med ham, når han er kommet tilbage fra Japan, hvor han underviser flere gange om året. Nye aftaler med Wayne her i landet vil blive annonceret i kommende Muskeltryk og på min hjemmeside.

Jeg havde i forvejen kompetence til at undervise i Waynes kursus i, Hvordan man overkommer modgang. Alligevel ønskede jeg at få Wayne tilbage med dette kursus, fordi han har opdateret materialet, og jeg gerne ville give andre en mulighed for at opleve mesteren i funktion. Jeg har også fået tilladelse til i fremtiden at undervise i hans Akupressurkursus, og det første kursus hos mig er på programmet 3. oktober.

I den sidste weekend i maj skal jeg til Damme i Nordtyskland for at tage Paul Dennisons Masterclass i Brain Gym, så jeg kan blive helt opdateret i dette materiale. Det vil give mig en endnu bedre baggrund for at søsætte nye projekter med indlæringskinesiologi i skolesystemet

I juli har jeg meldt mig til TFH konference i Kansas City i USA, hvilket jeg glæder mig meget til. Her bliver man altid opdateret og lærer en masse nyt. Det vil jeg skrive om på hjemmesiden i august.

For mit vedkommende har jeg valgt at slutte mit gymnasielærerjob her til sommer, hvilket giver mig mulighed for nye tiltag inden for kinesiologien. Der er mange planer, og jeg vil gå videre med nogle af dem, når jeg har holdt sommerferie efter et travlt og begivenhedsrigt skoleår.

Rigtig god sommer.