Kursus i Brug af akupressur til at lindre fysisk ubehag

Lær hvordan du kan bruge akupressur til at afhjælpe fysisk ubehag og smerte

Dette kursus er udviklet af Wayne Topping, som er en af de førende kinesiologer på verdensplan.

Han underviste i dette kursus første gang i Danmark i påsken på Kinesiologiskolen i Vejle i 2016. Edel Hovgaard har haft Wayne Topping til at undervise på sin skole i Vejle gennem flere år, og hun har nu som den første dansker fået ret til at undervise i dette stof.

Kurset er tænkt som en appetitvækker til at lære noget om, hvordan man tester inden for kinesiologien, og er derfor tilrettelagt således, at alle kan være med.

Kursusbeskrivelse: Mange af os bruger akupressur, fordi vi ved, at det virker.

Hvis man f. eks har iskias, og der er elleve mulige behandlingspunkter, hvordan kan

man så vide, hvordan man finder ud af, hvilke punkter, der kan hjælpe? Skal man kun arbejde med punktet på venstre side, eller på højre side eller begge sider?

På dette mini kursus vil man lære simple, men meget effektive muskeltest procedurer, der kan ”besvare” disse spørgsmål.

Der vil være fokus på iskias problemer, allergier, smerter/ubehag i maveregionen og lændeproblemer, specielt smerter i den nederste del af lænden.  Problematikker, som vi kan afhjælpe, efterhånden som vi mestrer denne meget nyttige metode.

Kursusmateriale: Til dette kursus har Wayne Topping udarbejdet et meget fint kompendium på 28 sider med en grundig introduktion til kurset og baggrundsstof om muskeltesten. Teknikkerne til de 4 områder, vi kommer til at arbejde med på kurset, er beskrevet på en meget fin måde, og der er illustrationer og oversigtsplancher, som gør det let og overskueligt at arbejde videre med materialet efter kurset.

Forudsætninger for at deltage: At man har lyst til at lære, hvordan man kan bruge muskeltest til at finde de relevante punkter, der skal arbejdes med.

Varighed: 4 timer

Kursuspris 600 kr., inkl. manual på dansk