Generalieblad for Edel Hovgaard

Uddannet på Århus Universitet som Cand. Mag i engelsk og religion i 1979.
Ansat samme år på Rosborg gymnasium i Vejle med fuldtidsjob indtil august 2017. Studievejleder samme sted siden 1981 og supplerende uddannelse som læsepædagog i 1990.

Har siden 1979 været aktiv i mange projekter på gymnasiet og har haft elever til eksamen hvert år og fungeret som ekstern censor adskillige steder i Danmark også hvert eneste år.

Kinesiologibaggrund:
Uddannet på Den Danske Kinesiologiskole med de første kurser tilbage i 1983.
Har taget hele uddannelsen på denne skole og suppleret med kurser i USA og Tyskland gennem flere år.
Medforfatter til adskillige lærebøger i kinesiologi.

Aktiv i Danske Kinesiologer i flere omgange, blandt andet i uddannelsesudvalget og var i forretningsudvalget med til at udforme den eksamensordning, som nu gælder i foreningen
International fakultetsmedlem for EduK i USA siden 1992.

Har i en årrække siddet i bestyrelsen for midt- og sydjyllands afdelingen af Danske Kinesiologer og har sammen med bestyrelsen taget mange initiativer til spændende arrangementer både for kinesiologer og andre med en interesse i det alternative område.

Startede Kinesiologiskolen i Vejle i marts 1985 sammen med Jarle Tamsen og har siden da haft flere hundrede kursister på kurser til en hel eller delvis uddannelse inden for kinesiologien. Har undervist på Danmarks Lærerhøjskole i indlæring og motorik, har gennem årene afholdt mange kurser både i Norge, København og andre steder i Danmark.
Underviser i dag primært kursister på Kinesiologiskolen i Vejle

Har på Kinesiologiskolen i Vejle arrangeret kurser med mange af de store udviklere af kinesiologien, så der i Vejle har været spændende muligheder gennem mange år for at blive opdateret på topniveau af blandt andre:

• Grethe Fremming og Rolf Hausbøl
  • Brian Butler, Storbritannien
  • Carla Hannaford, USA
  • Wayne topping, USA
  • Philip Rafferty, Australien
  • Dagmar Steffan, Tyskland
  • Jeanette Prímost, Israel
  • Kathie Guhl, USA

Projekter med indlæringskinesiologi:

• Vinding Husholdningsskole, Vejle
  • St Andst Efterskole
  • Rosborg gymnasium, Vejle
  • VUC Vejle

Har holdt sig løbende opdateret ved årligt at deltage i konferencer i USA og Tyskland, hvor topnavne inden for kinesiologien fra hele verden har holdt foredrag, miniworkshops og kurser.

Instruktør i:

• Kropsafbalancering
  • Metaforkursus i de 5 elementer
  • Stressfrigørelse
  • Personlighedsmønstre
  • Indlæringskinesiologi
  • Indlæringens 7 dimensioner
  • Biokinesiologi
  • Avanceret kinesiologi
  • Biokinetiske øvelser
  • Kursus i Vægtkontrol
  • Stress 3 og fastlåste følelser
  • At overkomme modgang
  • Kursus i test af kosttilskud
  • Allergikursus

Har fungeret både som eksaminator og censor i kinesiologi.