Kurserne i Indlærings kinesiologi er flyttet til 11.-13. september og 23-25. oktober.

Skal du ikke være med i år? Her kan du få del i den viden og indsigt, jeg har tilegnet mig gennem mit store arbejde med dette materiale siden 1985.  Du vil også få de programmer, jeg har udviklet gennem årene. De kan bruges både, når man arbejder en til en og i projekter med flere deltagere.

Forudsætning for at deltage er KA I-IV.

Du kan læse kursusbeskrivelsen under kurser

Mit hjertebarn har lige siden mit første kursus i Brain Gym i 1985 med Wayne Topping været Indlæringskinesiologien. Jeg udarbejdede et særligt forløb, så kurset i Indlæringskinesiologien passede ind i vores danske program på vores skole. I København underviste Wayne Topping som den første i DK i Paul Dennisons kursus i, hvordan man kan opnå bedre hjerneintegration, få motorikken bedre udviklet, så man kan opnå en automatisk selvfølgelighed i kroppen og få større selvtillid.

Vi trænede i en række test, som kan afsløre blokeringer i hjernesamarbejdet, blokeringer på øjne, ører og øje-hånd koordinationen. Vi fik en bred viden om dominansmønstre og dermed også en stor indsigt i, hvordan man kan finde den bedste tilgang til, hvordan et barn eller en voksen kan komme til at udnytte sin hjernekapacitet optimalt. Det var superspændende. Det gav mig redskaber til at forstå og teste mig frem til, hvad der kunne være årsagen til, at læring ikke er en leg, men en sej og hård kamp. Pludselig forstod jeg mange af mine elevers udfordringer så meget bedre, her fik jeg en hel ny indsigt i baggrunden for deres vanskeligheder med at lære og koncentrere sig. Det er en meget vigtig pointe at finde frem til personens stærke indlæringskanaler og udnytte dem, når han/hun skal tilegne sig viden. Det har været et fantastisk redskab at bruge i mit arbejde på gymnasiet både som studievejleder for HF og som læsevejleder, på mine IK- kurser, i mine IK -projekter og i de individuelle test.

Kursistudtalelse: Selv må jeg bare bukke mig dybt i støvet for din viden og måde at lære fra dig på, når jeg ser, hvordan mit liv har ændret sig siden sommer og det sidste IK- kursus.

Det har været og er stadig en rejse at bringe Kinesiologien ind på min skole, men sikke jeg er blevet taget godt i mod! Det gælder selv de mest kritiske, naturfaglige kolleger, der også har anbefalet elever til mig, mine interesserede kolleger, forældre og ikke mindst de skønne, skønne børn, som kommer til “at snakke med deres arm”. Det er en kæmpe gave for mig at se både elever og forældre nyde godt af alt det, som er nye vinkler at anskue deres børn og deres liv på.

Det hele giver mig simpelthen så meget energi! Der er pludselig en større mening med mit lærerliv, og det nyder jeg MEGET. (Kirsten Sommerlund Andersen)