Invitation til Stress I/Stress og kinesiologi

Næste kursus er er 13-15. januar 2023 med undervisning 4 timer fredag aften og 9-17 begge dage i weekenden.

På kurset ser vi på, hvordan stress påvirker kroppen fysiologisk ifølge Seleyes kortlægning af stresscyklussen, der består af 3 stadier:

• Beredskabsfasen
  • Reaktionsfasen
  • Overvældethedsfasen.

Vi gennemgår de tre stadier, og hvad der sker i hjerne og krop, når stressen griber os.

Det lærer du:

På dette kursus lærer du ved hjælp af følelser at afbalancere energicentre/chakra, organreflekser, meridianbaner og den tibetanske ottetalsenergi.

Du lærer en ny prioriteringstest, så du kan finde frem til den primære ubalance, også ved hjælp af test af følelser.

Der venter dig en spændende afbalancering på chakra og organreflekser, hvor vi udelukkende arbejder med følelser. Her har John Barton, Biokinesiologiens far, fundet en rækker følelser, der kan bidrage til at afbalancere organreflekser og chakra. Du lærer, hvordan du kan finde de præcise følelser til den primære ubalance, og disse følelser kan bidrage til at give klienten en ny indsigt i, hvad der på det psykiske plan kan have forårsaget denne ubalance.

Derefter kommer programmeringen, hvor du lærer at teste, hvordan du finder den bedste programmeringsteknik, så klienten hele tiden arbejder i kroppens højeste prioritet og med den bedste programmeringsteknik. Det vil typisk også være det hjemmeprogram, som klienten skal fortsætte med efter afbalanceringen.

Du lærer at arbejde med udsagn (affirmationer), der i vid udstrækning benyttes til en ny kodning af hjernens programmering. Her indgår der temaer om: Selvanseelse, vægttab, indlæring, vaneændring, at blive mere sikker i at muskelteste, affirmationer vedrørende sygdom, og der indgår et kemisk udrensningsprogram m.m.

På Stress I er der en afbalancering, som kun findes på dette kursus: En afbalancering for uheld, som involverer hovedet. Denne afbalancering kan på dramatisk vis bidrage til at forløse traumer fra både nye og gamle uheld.

Du lærer ved hjælp af afbalanceringerne på kurset at programmere dig selv, så du kan kontrollere dit liv og ikke så nemt lader dig slå ud af tilfældige situationer. Du får hjælp til at ændre dine holdninger til tilværelsens udfordringer.

Dette kursus er et meget vigtigt kursus, som kan tages direkte i forlængelse af kurserne i Kropsafbalancering/KA eller TFH. Det er måske det mest almennyttige kursus i forløbet med de videregående kurser, fordi man får en meget stor forståelse for, hvad der sker i kroppen, når stressen rammer os. Desuden lærer kursisterne rigtig mange måder at håndtere stress på.

Stress 1 er en forudsætning for at deltage i kurset i test af kosttilskud og kurset i Vægtkontrol.

Praktisk information:

Pris: 2200 kr., 20 timer. Kursusprisen inkluderer 5 modulers superviseret træning efter kurset. Det planlægges sammen med holdet.

Lærebog: Stress 1/ Stress og kinesiologi v. Edel Hovgaard og Jarle Tamsen, Forlaget Kinese. Bogen skal rekvireres hos Edel Hovgaard. Pris: 220 kr.

Underviser Edel Hovgaard, Kinesiologiskolen i Vejle

Tilmelding: edel18@gmail.com eller kinesiologiskolen@vindinggaard.dk

Eller på min hjemmeside: www.kinesiologiskolen-vejle.dk

Gerne tilmelding til dette kursus senest 10. december, hvis du vil være sikker på at komme med på holdet.

PS. Hvis du har spørgsmål. kan du ringe til mig på 27 77 13 16