Vil du undervises i kropsafbalancering? - Næste mulighed er 1. - 2. februar 2020

Mange kursister har givet udtryk for, hvor positiv en oplevelse KA kurserne har været for dem - se flere af udtalelserne her. Jeg er personligt meget taknemmelig for, at jeg har fået lov til at starte så mange dejlige kursister op på kinesiologien.

Jeg er den instruktør i Danmark, der har haft fornøjelsen af at undervise flest mennesker i Kropsafbalancering med de fire grundkurser i kinesiolog. Jeg afholdt mit første kursus sammen med Jarle i marts 1985. Forventningens glæde i forhold til at møde det næste hold nye kursister har altid været stor, og det vil aldrig ændre sig. Det er en gave at få lov til at introducere andre til kinesiologiens verden og lære dem at bruge kinesiologien og de fantastiske muligheder, der ligger i dette system. Jeg tænker gang på gang, at jeg sikkert ikke får et sådant hold igen, når vi afslutter forløbet. Alligevel bliver det næste hold også et super hold!

Dog er tiden kommet til at sørge for, at nye kræfter kan tage over. Der skete noget ganske epokegørende på vores skole i 2018, for Jarle og jeg blev godkendt af vores forening, Danske Kinesiologer, til at uddanne nye instruktører i den danske model i grunduddannelsen i kinesiologi. Det er en model, der bygger på vores grundbog i Kropsafbalancering og vores årelange erfaring. Vi har arbejdet intenst på materialet siden vores første kursus i 1985, og vi udgav vores første udgave af bogen i 1989.

Det er første gang i Danmark, at vi har et dansk instruktørkursus, som giver deltagerne kompetence til at undervise i de fire kurser i Kropsafbalancering. Du kan læse mere om dette kursus i invitationen til Instruktøruddannelsen under nyheder her på hjemmesiden.

Hvis du gerne vil undervises af mig i kropsafbalancering, er det en god ide at komme i gang hurtigst muligt, og den næste chance, du har for det, er i weekennden 1. -  2. februar. Min vision er, at der i løbet af det næste par år, vil være så mange, der har taget instruktørkurset, at jeg derefter kan koncentrere mig om at undervise i de videregående kurser. Jeg elsker dog stadigvæk at undervise i KA, så kom og oplev kinesiologiens spændende verden sammen med mig i 1. februar. Jeg håber, at der i de næste to år stadigvæk er mange, der har lyst til at lære kropsafbalancering af mig. Mine kursister har været meget glade for kurserne hos mig og er også meget begejstrede for vores grundbog i Kropsafbalancering, som giver dem et overskueligt værktøj til at arbejde videre på egen hånd.

Kirsten Sommerlund Andersen fra Sæby, der tog KA 1-4 hos mig i efteråret 2017 og fortsatte med kurserne i Indlæringskinesiologi i foråret 2018, skrev i en julehilsen lillejuleaftensdag 2018 følgende til mig:

"Selv må jeg bare bukke mig dybt i støvet for din viden og måde at lære fra dig på, når jeg ser, hvordan mit liv har ændret sig siden sommer og det sidste IK kursus.

Det har været og er stadig en rejse at bringe Kinesiologien ind på min skole, men sikke jeg er blevet taget godt i mod! Det gælder selv de mest kritiske, naturfaglige kolleger, der også har anbefalet elever til mig, mine interesserede kolleger, forældre og ikke mindst de skønne, skønne børn, som kommer til “at snakke med deres arm”. Det er en kæmpe gave for mig at se både elever og forældre nyde godt af alt det, som er nye vinkler at anskue deres børn og deres liv på.

Det hele giver mig simpelthen så meget energi! Der er pludselig en større mening med mit lærerliv, og det nyder jeg MEGET. "

Du kan læse mere om basiskurserne - og tilmelde dig her.

Edel Hovgaard