v/ Frede Damgaard, Ernæringsterapeut DET og Biopa

Forudsætning for deltagelse: Grundlæggende kursus i kost og ernæring.

( Det behøver ikke at have været hos Frede Damgaard)

Dette ernæringskursus går mere i dybden og bygger videre på Grundlæggende kost og biologisk medicin, og der er opdateret viden inden for alle områder.

Kursusbeskrivelse:

Kurset indeholder, hvordan man kan påvirke forskellige ubalancer via støtteterapi med ernæringsterapi, udrensning, supplementeret med kost, vitaminer, mineraler, urter, fedtsyrer og andre kosttilskud set i forhold til:

Mave/tarmsygdomme, herunder bl.a. candida albicans, morbus crohn, ulcerøs colitis og irriteret tyktarm. Afgiftning. Over/undervægt. Tungmetals- problemer og afgiftning deraf. Kredsløbssygdomme. Cancer. Virussygdomme. Binyre træthed. Hudproblemer. Hjernen. Gigtsygdommene, som. eks.: leddegigt, slidgigt, urinsur gigt, fibromyalgi, m. fl.

Derudover undervises der i diverse kvindesygdommes nuancer, herunder hormonelle ubalancer, hudproblemer, menstruationssmerter, de forskellige PMS-typer, forebyggelse og behandling af overgangsproblemer, knogleskørhed og for tidlig aldring.

Yderligere gennemgås plantestofferne/phytokemikaliernes- og phytosterolers egenskaber på organismen set i forhold til anti-oxidant aktivitet og hormonel påvirkning.

Undervejs vil de enkelte systemer / funktioner i kroppen blive kort gennemgået set i forhold til forskellige ubalancer.

Der tages udgangspunkt i et optimalt afgiftningsprogram, der bygger på at fjerne belastninger, erstatte enzym produktioner samt genskabe sunde slimhinde- og tarmbakteriefloraer og genopbygge kroppens væv, hvilket vil sikre en god effekt af behandlingen med ernæring- og kosttilskud.

Tidspunkt: 20./21. august og 10./11. september 2016, alle 4 dage fra 9-17.00

Pris pr. weekend:1600 kr.
Desuden 2 opdaterede kompendier til hele forløbet: 750 kr.

Tilmelding: senest 1. august ved indbetaling af depositum på 500 kr. til
Reg 1551 konto 439 5417