Invitation Kursus i Energy Management med Wayne Topping i Vejle.

Tidspunkt: 1. juli 10-18, 2. juli 9-17

Kursusmaterialet er på dansk, og Wayne bliver løbende oversat til dansk på kurset

Helt nyt kursus i Energy Management 1.-2. juli 2018

Dette kursus fokuserer på, hvordan man kan afbalancere skjoldbruskkirtlen og binyrerne, så de kan komme op på et optimalt energiniveau. Dette opnås ved at udforske, hvordan man kan afbalancere de to organer fysisk, emotionelt og ved hjælp af kosttilskud.

Skjoldbruskkirtlen styrer tempoet for, hvordan vi producerer energi på celleplanet. Hvis skjoldbruskkirtlen er underaktiv, har vi mindre energi til at sikre, at alle systemerne kan fungere optimalt. De symptomer, som kan udvikle sig, varierer i forhold til, hvilke kropssystemer, der bliver underforsynet med energi.

Det kunne være forstoppelse, hudproblemer, problemer med sårheling, depression, koncentrationsbesvær, hyppige infektioner, vægtforøgelse og vanskeligheder med at tabe sig, etc.

Ubalancer kan afbalanceres via 62 muskler, sener og ligamenter, der alle er relateret til skjoldbruskkirtlen.

Temaer vil være:

• Symptomer på lavt stofskifte
  • Hvorfor er lavt stofskifte så fuldstændigt undervurderet
  • Hvor ofte forekommer det
  • Hvorfor er der så mange, der er i underskud med jod
  • Årsager til dårlig omsætning af T4 til T3
  • Autoimmune skjoldbruskkirtel sygdomme
  • Jodunderskud og cancer
  • Fibromyalgi og lavt stofskifte
  • Salt og skjoldbruskkirtlen

Binyrerne er ansvarlige for at håndtere stress og for at sikre, at vi overlever. Hvis vi er under vedvarende pres og stress, kan binyrefunktionen bryde sammen, hvilket kan resultere i træthed, talrige allergier og autoimmune sygdomme. Vi vil afbalancere binyrerne på mange forskellige måder, som omfatter 27 væv knyttet til binyrebarken og 19 i forhold til binyremarven.

Temaer vil være:

• Binyrernes anatomi og fysiologi
  • Lavt blodsukker og kronisk træthed
  • Årsager til binyretræthed
  • Symptomer og tegn på binyre træthed og simple test for det
  • Test af binyrer og de tre binyresyndromer
  • Fødevarer, der optimerer binyrefunktionen
  • Kosttilskud til binyre træthed
  • Hvad skal man gøre, og hvad skal man undgå for at komme sig efter binyretræthed
  • Salt og binyrerne

Vigtig info:

Det bliver første gang, at Wayne underviser i Energy Management, så verdenspremieren bliver her i Vejle. Det er virkelig hot og relevant stof baseret på den seneste forskning. Nogle af testene på dette kursus kommer fra Biokinesiologien andre fra AK. Der er mange nye spændende elementer på kurset om baggrunden for de moderne epidemier, mangel på specifikke kosttilskud og hvilke konsekvenser, det kan have, en grundig indføring i betydningen af salt og jod og salt og meget mere.

Jeg har fået mulighed for, at vi igen kan være på Lærerværelset på Rosborg Gymnasium, som giver os optimale rammer for kurset. Her er der gratis parkering, og kantinebestyreren har lovet at lave frokost til os igen. Hun laver en meget sund og lækker frokost, og prisen bliver 100 kr. pr dag. Det vil de tilmeldte alt sammen høre nærmere om.

Kurset har en varighed på 16 timer

Kursuspris: 2000 kr. + 200 kr. for kompendium på dansk.

Forudsætninger for deltagelse: KA I-IV og Stress I.

Tilmelding gerne snarest og allersenest 10. juni.

Tilmelding og nærmere oplysninger:

Edel Hovgaard

kinesiologiskolen@vindinggaard.dk

edel18@gmail.com

Tlf. 2777 1316

PS. Håber på en god tilslutning til dette meget spændende kursus!

Kærlig hilsen
Edel