Nyhedsbrev december 23

Nu er tiden kommet til at sende en lille opdatering fra Kinesiologiskolen i Vejle.

2023 har været et meget begivenhedsrigt år for mig, både med hensyn til kinesiologien og i mit privatliv.

Alle mine kurser i år er blevet gennemført, bortset fra et enkelt kursus, og det har været rigtig hyggeligt at have holdene herhjemme med max 8 deltagere. Det giver tid og mere opmærksomhed til den enkelte, og kursisterne har givet klart udtryk for, at det er de meget glade for. Og for mig er det fantastisk stadigvæk at få lov til at undervise i kinesiologi og dele ud af mine mange års erfaringer. Det er hver gang rigtig spændende at starte et nyt hold op i Kropsafbalancering og opleve dem begejstres for systemet. Jeg har pt to ledige pladser på KA holdet i februar, så hvis I kender nogen, der gerne vil tage KA hos mig, er det bedst med en hurtig tilmelding.

Gennem de sidste 3 år har jeg stået for et projekt med en af de helt store udviklere af kinesiologien, Wayne Topping, som har uddannet Jarles og mine KA instruktører til at undervise i nogle af Waynes kurser i Danmark. Det seneste kursus i Vægtkontrol blev afviklet i januar med en afsluttende eksamen i begyndelsen af marts, og helt som jeg havde forventet, bestod de alle 8 med glans. Dejligt at kunne give faklen videre til endnu et kursus til dygtige instruktører.

Der er pt. ikke aftalt flere kurser på Kinesiologiskolen i Vejle med Wayne, jeg har dog planer om at få ham tilbage til Danmark i 2024. Min drøm er at få ham til at undervise i nogle kurser, som han endnu ikke har haft på programmet i Danmark. Det vil blive annonceret på min hjemmeside, når nye aftaler er på plads.

Det fremgår af min vedhæftede kursusplan, hvilke kurser, I kan tage hos mig i det kommende år, og hvornår de finder sted. I kan altid læse nærmere om kurserne på min hjemmeside:

www.kinesiologiskole-vejle.dk

Her vil der altid på forsiden være en lille omtale af kommende kurser på Kinesiologiskolen i Vejle med et link til en mere udførlig beskrivelse af kurserne. I kan selvfølgelig under kurser finde alle kursusbeskrivelserne!

På det personlige plan har jeg haft et meget omskifteligt år. Rosalie, mit syvårige barnebarn i USA, har været meget syg de sidste 3-4 år. I foråret blev det hele meget kritisk, og hun fik en nyre og lever transplantation i maj. Netop som alle chancer for hende så ud til at være ude, kom det perfekte match til hende i sidste øjeblik. Alt gik godt, det var et mirakel.

Jeg fik en knæoperation 31. oktober. Her fik jeg fik et nyt halvt knæ efter mange års knæsmerter på grund af et uheld. Nu er jeg endelig i en god proces, og jeg glæder mig meget til at komme ud for at gå lange ture til foråret og kunne bevæge mig frit og uden smerter igen.

Ud over Wayne Toppings, som har undervist i Vejle mange gange siden 2005, har Frede Damgaard i mange år undervist i kost og ernæring på Kinesiologiskolen i Vejle, til stor glæde for både kursisterne og mig. Da mange andre projekter pressede sig på for mig, fik jeg en aftale med WeCa i Christiansfeld om at overtage disse kurser i fremtiden. Det er Margit Weidman, som står for centeret og disse kurser, og I kan tilmelde jer på skole@weca.dk hos Margit.

I flere år har jeg henvist mine kursister til at tage de supplerende kurser i kinesiologiuddannelsen hos Karsten Munk, for han er en fantastisk dygtig og inspirerende underviser.  Netop mens jeg var ved at skrive mit nyhedsbrev, fik jeg en mail fra Karsten om, hvordan I kan tilmelde jer direkte hos ham, og endda få rabat på kurserne. I kan læse om mulighederne hos Karsten her i nyhedsbrevet.

Karsten skriver: Jeg er glad for at kunne meddele, at dine studerende nu direkte på karstenmunk.dk kan booke kurser hos Karsten Munk Akademiet og anvende følgende rabatkode for at få den 10% rabataftale som vi allerede har aftalt.
Den studerende skal blot gå til
karstenmunk.dk, vælge anatomi og fysiologi eller sygdomslære/patologi og så gå videre gennem til bestillingen. Her vil det være muligt at indtaste nedenstående rabatkode og få 10% rabat..

Rabatkode: 2024KMA10

Jeg vil også gerne gøre dig opmærksom på vores kommende kursus i anatomi og fysiologi, som starter den 24. januar i København. Der er stadig 6 ledige pladser, og jeg ser frem til, at dine studerende kan drage fordel af denne mulighed.

Tak for dit fortsatte samarbejde.

Med Kærlig hilsen,
Karsten Munk
Karsten Munk Akademiet

Med dette nyhedsbrev sender jeg jer de bedste ønsker om en rigtig glædelig jul og et spændende nytår.

Håber på at få jer at se igen i 2024.

Kærlig hilsen
Edel